Plan rejsu: Fiordy Patagonii
1 dzień / Ushuaia – zaokrętowanie na jachcie
Zwiedzanie najbardziej wysuniętego na południe portu w Ushuaia często zwanego końcem świata – Fin del Mundo. To stąd wypływają rejsy na Antarktydę, Przylądek Horn, Georgię Płd czy Falklandy. Dla chętnych zwiedzanie okolic Ushuaia.

2 dzień / Ushuaia – Puerto Williams, około 30 Nm (mil morskich)
Odprawiamy się w Ushuaia i płyniemy  w stronę Puerto Wiliams, po drodze mijając wyspę lwów morskich i latarnię  Eclaireurs. Cumujemy w Micalvi Club do wraku starego okrętu wojennego. Micalvi Club to kultowe miejsce, gdzie zatrzymują się żeglarze, eksploratorzy, badacze i naukowcy z całego świata. W zwyczaju jest pozostawić swoją flagę, więc każda wolna przestrzeń na ścianach klubu udekorowana jest kolorowymi banderami.

3 dzień / Puerto Williams – Caleta Olla, około 60 Nm
Rano zwiedzamy Puerto Williams. To chilijska baza wojskowa i niewielka osada. Warto zajrzeć do Muzeum Antropologicznego gdzie dowiemy się o lokalnej historii i kulturze Indianom Yagan, którzy przez wiele wieków mieszkali w tych okolicach (wstęp bezpłatny). W bonusie magiczne widoki i spacery w otoczeniu ośnieżonych szczytów. Szczęściarze mogą znaleźć pióro kondora andyjskiego o długości niemalże 1 metra. Odcinek do Calety Olla pokonamy nocą, zajmie to około 10h.

4 i 5 dzień / Caleta Olla
Caleta Olla to urokliwe, zaciszne miejsce idealne do zakotwiczenia. Znajdujemy się w Kanale Beagle - cieśninie łączącej Ocean Spokojny z Oceanem Atlantyckim. To niezwykle malowniczy teren z licznymi fiordami otoczonymi stromymi zboczami gór i schodzącymi do wody lodowcami. To też dobra okazja żeby zejść na ląd i udać się na trekkingi pod lodowiec Hollanda. Będziemy wędrować w umarłym lesie mijając jeziorka i żeremia bobrowe. Ten dziewiczy krajobraz będzie towarzyszył nam przez cały rejs.

6 dzień / żeglowanie pomiędzy Isla Gordon i Isla Grande De Tierra Del Fuego
To dzień pod znakiem lodowców. Nieśpiesznie będziemy przemieszczać się tak zwaną aleją lodowców (Glaciers Avenue). Dotrzemy do fiordu Seno Pia, gdzie lodowce schodzą z dwóch ramion tego fiordu. Zrobimy pieszą wycieczkę pod jeden z jęzorów, by poczuć potęgę i siłę natury.

7 dzień / Caleta Tres Brazos
Na chwilę odpoczywamy od lodowców i powoli zmieniamy krajobraz. Coraz częściej będzie pojawiać się roślinność tundrowa, leśne chaszcze i duże jeziora. Udamy się na trekking na grzbiet górski, z którego roztoczy się widok na okoliczną przyrodę. To okazja by spojrzeć z góry na Ziemię Ognistą. Na grzbiecie czekają na nas wodospady i małe jeziorka.

8 dzień / Seno Garibaldi
Dotrzemy do fiordu Seno Garibaldi gdzie naszym oczom ukaże się wielka ściana lodu. To dziewicze i niedostępne tereny zadziałają na najbardziej uśpioną wyobraźnię. Możliwe, że zobaczymy cielenie się lodowca. W Seno Garibaldi jeśli dopisze nam szczęście możemy spotkać lwy morskie.

9 dzień / powrót do Puerto Williams
W zależności od pogody i nastroju uczestników, drogę powrotną możemy odbyć nocą. Zyskując dodatkowe godziny udamy się na Cerro de Bandera - wzniesienie z którego roztacza się malowniczy widok na cieśninę. Jeśli starczy nam sił, to możemy udać się na Dientes Navarino. To jeden z malowniczych trekkingów w Patagonii, gdzie tak zwane “zęby” (Isla Navarino) - poszarpane pasmo górskie - wyrasta prosto z ziemi.

10 dzień / powrót do Ushuaia
Rano będzie dobra okazja na zakup pamiątek w lokalnych sklepikach i poszwędanie się chwilę po Puerto Williams. Następnie po zrobieniu odprawy, opuszczamy Chile i wracamy do argentyńskiego Ushuaia.

11 dzień / Ushuaia
Chętni mogą powłóczyć się w porcie, poznać lokalnych rybaków, wypić kawę w tawernie lub wyruszyć w głąb miasta. Popołudniem rozpoczniemy przygotowania do pożegnalnej kolacji. Bawimy się, aż do rana. 

12 dzień / Ushuaia – wyokrętowanie
To ostatni dzień na jachcie. Pakujemy się i udajemy w drogę powrotną do domu. Już nie morską, a lądowo-powietrzną.

***

Podczas całego rejsu natrafimy na wiele gatunków ptaków morskich oraz  drapieżniki takie jak lwy morskie i uchatki. Duże prawdopodobieństwo, że zobaczymy stada delfinów. Plan rejsu może zostać zmodyfikowany w zależności od pogody i warunków. Te decyzje podejmie skipper i będą to decyzje niepodważalne.
Aby zapisać się na warsztaty kliknij:
Back to Top